Echipamentul meu astronomic

Așa cum am menționat dacă ați citit pagina despre mine, dețin un telescop reflector (newtonian) produs de firma Sky-Watcher cu o apertură de 150mm și distanța focală de 750mm. Raportul focal f/5 al telescopului este un avantaj atât pentru astrofotografie (fiind necesar timpi de expunere mai mici) cât și vizual, imaginea nu se întunecă foarte tare la grosismente mari. Montura este una de tip ecuatorială 3-2 cu un trepied de oțel de 2″ foarte solid.
De curând mi-am achiziționat și un Canon 450D pentru fotografii de calitate mai bună și urmează să îmi motorizez montura pentru a putea fotografia și obiecte deepsky (glaxii, nebuloase, roiuri stelare). Așa că deocamdată o să mă rezum la fotografie lunară, solară și planetară.
Pentru captura de imagini prin telescop, pe lângă 450D, mă mai folosesc și de o cameră foto dedicată și anume un QHY5L-II monocrom. Între timp de când am telescopul pe lângă accesoriile din dotare (un Super 25mm, Super 10mm și Barlow 2x) mi-am mai cumpărat și un ocular SkyWatcher UWA Gold Line de 6mm pentru planetare mai mult, dar e bun și la obiecte luminoase cum ar fi M42, Dumbbell nebula și altele.
Cu ocazia tranzitului venusian pe suprafața Soarelui mi-am cumpărat și un filtru solar Baader pentru vizual dar este bun și la fotografie. Apoi mai târziu am văzut un binoclu interesant la Lidl și după ce am vazut părerile foarte bune ale unor prieteni de ai mei (astronomi amatori) l-am cumpărat și sunt chiar mulțumit de el; este vorba de Auriol 10x50. Mai jos aveți câteva fotografii cu accesoriile și cu telescopul.
filtrul solar
Filtrul solar

ocularele mele
Ocularele

Telescopul meu
Telescopul în locul de observații

Eu și telescopul pe balconul hotelului Intercontinental
Eu și telescopul meu (cel negru din fundal)

cutia binoclului
Binoclul Auriol

husa binoclului
Vine și cu husă :)

binoclul Auriol 10x50 din Lidl
Add caption

binoclul Auriol 10x50 din Lidl

cutia camerei
Camera pentru imagini planetare

camera este micuță dar rea
Este micuță și rea

QHY5L-II cu cipul la vedere
QHY5L-II
Share this article with your friends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu