Luna și Saturn - fotografie prin telescop

Și pentru că v-am promis că o să caut și celelalte (s-a dovedit a fi cealaltă) pozeă cu Saturn, o să mă țin de cuvânt și o pun aici împreună cu 5 cadre ale satelitului nostru natural: Luna. Pozele au fost făcute prin camera foto planetară dedicată QHY5L-II pe 19 Iulie 2013 (am ales această dată cu un scop). Calitatea fotografiilor este ridicată la Lună. La Saturn însă, imaginile sunt departe de ce am reușit cu DSLR-ul la fotografierea planetei Saturn din Martie 2013.

La Saturn rezultatul a fost oarecum satisfăcător, transparența cerului nu a fost prea grozavă și nu în ultimul rând, chiar am nevoie de un Barlow mai mare pentru Saturn. Barlow-ul din dotare care marește distanța focală de 2 ori nu este suficient, planeta fiind prea mică pentru a vedea detalii. La Lună a fost mult mai bine în ciuda turbulențelor destul de mari. Am prelucrat și zone mai interesante de pe suprafața Lunii precum: craterul Plato, Copernicus, Schiller și preferatul meu craterul Clavius.

În a 3-a imagine aveți o panoramă cu Luna!
Datorită cipului mic al camerei, a trebuit să împart Luna în 4 zone de captură! Abia așa reușind să cuprind toată suprafața Lunii. Pentru fiecare zonă am tras 2500 de cadre tiff. În total am tras aproximativ 10.000 de cadre tiff. Pentru fiecare zonă în parte s-a făcut stack din cele 2500 de cadre tiff, iar apoi stitching și editare în Ps. Captura a durat în jur de o oră cu tot cu repoziționări și perioade de așteptare ca atmosfera să se calmeze! Stackingul și editarea a durat mult mai mult - în jur de 3 zile.

Instrumentele utilizate:
  • Camera de achiziție: QHY5II-L cu cip monocrom
  • Telescop: Skywatcher 150/750mm Black Diamond pe montură NEQ3-2


De ce am ales data de 19 Iulie 2013 ? Păi pentru că în acea zi, la ora 21:27 GMT, sonda spațială Cassini care se află la un miliard de km distanță orbitând în jurul planetei Saturn, și-a îndreptat obiectivul către Pământ și ne-a fotografiat în același cadru cu imensa planetă Saturn, Marte și Venus.

Iar în timp ce Cassini ne fotografia, de la etajul 1 al unui bloc din București, la o distanță de un miliard de km, aveam la rândul meu camera îndreptată către Saturn și Cassini :)
Craterul Copernicus
Craterul Copernicus

Craterul Clavius
Craterul Clavius (craterul cel mare de sus-stânga)


Craterul Schiller
Craterul Schiller (mijloc)

Craterul Plato
Craterul Plato (dreapta jos)

Saturn
Saturn

Saturn și Terra (steaua albastră de sub inele) Credit: Cassini/NASA




Share this article with your friends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu