Saturn - fotografie prin telescop

Doar două fotografii ale planetei Saturn le-am păstrat în PC pentru că arată foarte bine diferența dintre ceea ce poți face cu un simplu webcam și cu un aparat DSLR bun. Imaginile sunt grăitoare. Ambele fotografii sunt făcute în luna Martie pe un ger năpraznic doar că la un an distanță una de cealaltă. Fotografia din Martie 2012 a fost și prima mea captură foto a planetei Saturn - apoi între timp au urmat și alte capturi cu diferite camere slăbuțe dpdv  al calității imaginii(le voi urca și pe acelea imediat ce le găsesc prin cloud).

În cele din urmă după un an de teste în care mi-am îmbunătățit tehnica foto și cea de procesare a imaginii, mi-am zis: hai să încerc cu un DSLR. Dar de unde fac eu rost de un DSLR?
Așa că am rugat un amic să-mi împrumute aparatul lui (un Canon 500D) pentru câteva seri. După lungi insistențe, am reușit să-l conving să mi-l împrumute pentru o seară măcar. Acum a rămas întrebarea: unde mă duc să fotografiez planeta? Pentru cele mai bune rezultate trebuia să fac acest lucru afară în câmp și când planeta se afla deasupra capului...adică la ora 4 dimineața. Mi-am ales ca locație un câmp de la marginea orașului, mi-am adunat instrumentele, plus un spray paralizant și un baston cu electroșoc de 2 milioane de volți (better safe than sorry), le-am urcat în mașină și hop la drum!

Am ajuns acolo pe la ora 3 și ceva, până mi-am instalat telescopul cu toate cele necesare s-a făcut 3:30. Am aruncat un ochi la Saturn care fierbea în ocular și am zis că trebuie să mai aștept până se aclimatizează telescopul. Am aruncat o privire în jur și totul era okay, mai puțin gerul îngrozitor de afară. Și s-a făcut și ora 4. Saturn se mai "calmase în ocular" și am zis că e timpul să încerc o captură video. Am dat drumul la aparat să captureze clipuri de câte 1 minut fiecare. Nu trec 5 minute că mă trezesc cu o mașină de poliție cu girofarurile în funcțiune ce se îndrepta spre mine. Eu fiind foarte aproape de CET Progresu și aveam și pozițiile puse la mașină am fost detectat imediat ca suspect de către vigilenții agenți de poliție.

Au tras mașina la vreo 10 m de mașina mea, au coborât din mașină și s-au îndreptat spre mine. Doi tipi pe la vreo 30-35 de ani. Ne-am salutat cu bună dimineața, după care unul din ei: ce aveți acolo ?
Și le-am prezentat băieților telescopul și le-am spus ce pozez. Vaiiii și se poate vedea așa ceva prin telescop ? Și cum arată ? Pot să văd ?

Am oprit aparatul de fotografiat care deja își făcuse treaba între timp și le-am arătat băieților Saturnul, Luna, M3, M4, M5, M13 (la care au rămas cu gura căscată) și Ring Nebula. Și uite așa am avut și pază asigurată și am și socializat cu altcineva decât cu gândurile mele!

Mai jos pozele!

Saturn 3 Martie 2013 (adăugată ulterior)
Saturn Martie 2013 DSLR
Saturn 3 Martie 2013
primul meu Saturn
Primul meu Saturn 31 Martie 2012
Share this article with your friends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu