Messier81-82 și Messier103

Observație din 31-Iul-2011

Ce am mai văzut aseară ?

În ultima zi a lunii nu am văzut prea multe, deja vecinii de peste drum se pregăteau de nuntă și era galagie, lumină [noroc cu câțiva pomi și un pătul care blocau mare parte din ea]. Am dat o tură din nou prin Carul Mare unde am observat M81 și M82 cele două galaxii faimoase din această constelație. Le-am găsit ușor și am rămas un pic surprins de strălucirea lor. Mă așteptam să fie mai slabe în intensitate. După ce am petrecut câteva minute, zeci poate analizând cele două galaxii am întors telescopul către Cassiopea unde am observat roiul deschis M103 și cam atat. Am strâns telescopul și am mers la somn!
Messier103
M103; Credit: Rob Gendler

Messier81 și M82
M81 și M82; Credit: Rob Gendler
Share this article with your friends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu