Triangulum, Hercules și Pleiadele

Observație din 28-Iul-2011

Ușor, ușor, încep să mă obișnuiesc cu cerul.
După o nouă observare a M51, am fost hotărât ca în seara asta să mai văd măcar o galaxie nouă.
Am plecat spre constelația Hercules unde am observat mai întâi M92, un roi globular de stele, rezolvând-ul aproape în totalitate în ocularul de 25mm. Următoarea țintă din constelație fost bineînțeles M13, marele roi din Hercules.
Am fost foarte impresionat de acest roi de stele, se vedeau cu ușurință toate stelele din roi, rezolvat în totalitate. Până acum a fost cel mai frumos roi globular văzut de mine!
După aceea am întors telescopul spre Triangulum. După vreo 5 minute de căutare, am reușit, am găsit galaxia Triangulum sau M33. MARE…..atât pot spune, cel puțin așa am văzut-o prin ocularul de 25. Se întindea pe toată suprafața ocularului. Din păcate nu am reușit să observ detalii!!! Este o țintă destul de dificilă, chiar și pe un cer negru, datorită suprafeței mari pe care o ocupă precum și a magnitudinii mari.

Ultima destinație înainte de somn au fost Pleiadele – sau cloșca cu pui cum mai este cunoscută în popor! Cum le-am văzut urcate pe cer, am întors telescopul către ele și le-am admirat. Cu ochiul liber se vedeau excelent, precum și nebulozitatea din jurul lor. Cu ochelarii de vedere ce să mai zic!!!

Superb!!!
Pleiadele sau Cloșca cu pui
M45 - Pleiadele; Credit: Angus Lau

Marele roi globular M13
M13; Credit: Marco Burali, Tiziano Capecchi, Marco Mancini

Galaxia Triangulum
M33 - Galaxia Triangulum; Credit: Robert Gendler, Subaru Telescope

Messier92
M92; Credit: Hillary Mathis
Share this article with your friends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu