Saturn - prima planetă văzută

 Observație din 19-Iul-2011

Cei care aveți telescoape, vă mai aduceți aminte care a fost prima voastră planetă văzută cu acesta ?

Deci am ajuns la țară pe 16 Iulie 2011 [obsesive compulsive disorder - da știu!], într-un sat din județul Vâlcea la o distanță de 110 km de Râmnicu Vâlcea. O distanță suficient de mare ca problema poluării luminoase să nu afecteze cerul.

Primele 2 nopți petrecute acolo au fost noroase [deh, era și de așteptat - că doar abia așteptam să utilizez telescopul acolo]. După două zile norii au început să se împrăștie, ca până la orele 21 cerul să fie senin. Am scos telescopul în curte, l-am montat și m-am uitat în Stellarium să văd ce obiecte se pot vedea la ora aceea pe cer. Și spre surprinderea mea, Saturn era încă vizibil spre sud-vest. Pentru că nu era întuneric complet, am avut ceva probleme să localizez planeta prin telescop. După câteva minute de mânuit telescopul am reușit să o zăresc în ocularul de 25mm o bilă care ieșea în evidență față de restul  stelelor care mai erau vizibile. Am înlocuit ocularul cu cel de 10mm să văd mai de aproape, iar când am focalizat am rămas uluit de frumusețea ce o priveam. Planeta cu inele! Prima mea planetă văzută. Se spune că prima dragoste nu se uită; de aceea Saturn a rămas favorita mea.

Eu când privesc ceva prin telescop, îmi place să analizez atent subiectul dar și spațiul din jurul acestuia, din spatele acestuia mai ales când subiectul este o planetă [singurele obiecte care le poți vedea 3D prin telescop]. Privind Saturnul nu poți să nu te minunezi de felul în care această planetă plutește în eter și parcă trage după ea cei 4 sateliți care i-am putut eu vedea atunci. Într-adevăr ceva splendid.

Am așteptat cu nerăbdare să le arăt și părinților mei această superbă planetă, împreună cu sateliții ei. A fost ceva magic, ceva ce mi-a adus bucurie în suflet și plăcere!

A fost singurul obiect care l-am văzut în acea seară!
planeta Saturn
Credit: Voyager/JPL/NASA
Share this article with your friends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu