Inițializare în fotografii deep-sky

Deși dorința de a fotografia obiectele deep-sky a fost obiectivul meu de când am devenit astronom amator ca să zic așa, datorită lipsei de echipament adecvat acestui tip de fotografie, m-am rezumat doar la astrofotografie planetară și lunară.
Acum, ușor, ușor lucrurile se schimbă. A apărut și posibilitatea de a fotografia cerul și cu instrumente închiriate (controlate remote) la prețuri oarecum accesibile pentru un student și astfel am putut fotografia primele mele obiecte deep-sky.
Totuși obiectivul meu principal este să îmi pot cumpăra în cele din urmă o montură mai bună și motorizată care mă va ajuta enorm în specializarea pe acest tip de astrofotografie.
Până atunci mă rezum la a folosi echipamentul de top al altora! :)
Am făcut câteva teste mai întâi pentru a vedea capabilitățile echipamentului, apoi am scos prima fotografie de deep-sky.
abell1060
Clusterul Abell 1060
Fotografia este un singur cadru la o expunere de 300 sec. folosind un telescop wide field și anume Takahashi Sky 90 f/5.6
Camera foto a fost un Canon 1100D, iar montura Paramount ME.
În fotografie este vorba despre clusterul de galaxii din constelația Hydra (numit și Abell 1060).
Clusterul de galaxii Abell 1060 (Hydra Cluster) conține 157 de galaxii. Acesta se întinde pe o suprafață de aprox. 10 milioane de ani lumină și conține o proporție foarte ridicată de materie întunecată (dark matter). Cele mai mari galaxii ale clusterului sunt cele din centrul pozei (NGC 3309, NGC 3311 și NGC 3312), toate având un diametru de 150 de mii de ani lumină.
Cel mai îndepărtat obiect din această fotografie pe care l-am putut detecta și identifica este: PGC 31154 – o galaxie aflată la 261.4 milioane de ani lumină (în fotografie se vede ca o pată de lumină stânga-jos).
Share this article with your friends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu